Yhdistystoiminta

Yhdistys on jäsenen kotipaikka. Yhdistys toimii jäsentensä työolosuhteiden parantamiseksi ja tarjoaa myös virkistystoimintaa.

Yhdistys kokoaa yhteen kaikki sen järjestämisalalla ja toimialueella työskentelevät henkilöt. He ovat JHL:läisen yhdistyksen jäseniä.

Yhdistys toimii  jäsentensä palvelussuhteen ehtojen ja työolosuhteiden parantamiseksi. Yhteiskunnallisten etujen ja oikeuksien edistämiseksi. Näiden edunvalvonnallisten asioiden lisäksi yhdistykset järjestävät jäsenilleen vapaa-ajan tilaisuuksia ja koulutuksia.

Yhdistyksen toimintaa rahoitetaan jäsenmaksupalautuksella. Se on 20 prosenttia liitolle maksetuista jäsenmaksuista.

JHL:ssä jäsenet kuuluvat yhdistyksiin ja yhdistykset ovat JHL:n jäseniä.

Yhdistyksiä on lähes 600 eri puolella Suomea. Yhdistys voi olla työnantaja-, sopimusala- tai aluekohtainen ja sen toiminta-alue voi olla paikallinen, alueellinen tai valtakunnallinen.

Yhdistyksessä voit osallistua erilaisiin tapahtumiin ja vaikuttaa liiton toimintaan.

JHL:n yhdistykset toimivat edistääkseen jäsentensä edunvalvontaa ja ammatillista yhteistoimintaa työpaikalla.  Ne eivät kuitenkaan unohda jäsenille tarjottua koulutusta ja virkistystoimintaa.